Prijedlog Odluke o komunalnom redu


Općina Blato izradila je Prijedlog Odluke o komunalnom redu koji se nalazi na ovoj stranici. Isti će biti upućen Općinskom vijeću na donošenje na sjednici koja će se održati u listopadu 2009. godine. Svi građani mogu svoje eventualne primjedbe i prijedloge poslati na našu e-mail adresu: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite..

 

PRIJEDLOG

Na temelju članka 16. Zakona o komunalnom gospodarstvu (NN 26/03 - pročišćeni tekst , 82/04, 178/04 i 38/09) i članka 88. Statuta Općine Blato (SG 5/09) Općinsko vijeće Općine Blato na sjednici održanoj dana …….. 2009. godine donosi

ODLUKU
o komunalnom redu

I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

U cilju održavanja čistoće, kulturnog izgleda i uređenja naselja, održavanja javnih površina, racionalnog korištenja i postupanja s otpadnim tvarima i uređenja načina postupanja pri izvođenju građevinskih radova, ovom Odlukom propisuje se:
I. Uređenje naselja
II. Održavanje čistoće i čuvanje javnih površina
III. Skupljanje, odvoz i postupanje sa skupljenim komunalnim otpadom
IV. Uklanjanje snijega i leda
V. Uklanjanje protupravno postavljenih predmeta
VI. Mjere za provođenje komunalnog reda
VII. Kaznene odredbe


Članak 2.

Javnim površinama u smislu ove Odluke smatraju se:
1) javnoprometne površine u koje spadaju:
ceste, ulice, trgovi, parkirališta, stajališta autobusa, kolodvori, posebna parkirališta, taksi stajališta, pristaništa, uređene obale, kupališta, pješački i drugi putovi i trotoari,
2) javne zelene površine u koje spadaju:
parkovi, park-šume, drvoredi, šetališta, živice, cvijetnjaci, travnjaci, dječja igrališta, posude sa ukrasnim biljem na javnim površinama, zelene površine uz javne poslovne i druge objekte, kao i pojedinačna samonikla stabla, rekreacijske površine i slično,
3) površine i objekti namijenjeni za javne priredbe, tržnice i slično.

Javnim površinama smatra se i pomorsko dobro.

Članak 3.

Sve odredbe propisane ovom Odlukom obvezne su za sve fizičke i pravne osobe na području Općine Blato.

II. UREÐENJE NASELJA

Članak 4.

Naselja na području Općine Blato  moraju biti uređena.

Naselje se uređuje i održava urednim sukladno dokumentima prostornog uređenja, odredbama ove Odluke i drugih propisa.

Pod uređenjem naselja smatra se:
1) označavanje javnih površina, ulica i kuća,
2) uređenje fasada i drugih vanjskih dijelova zgrada,
3) uređenje ograda, vrtova,  voćnjaka i sličnih površina,
4) natpisi, reklame, izlozi i plakati,
5) rekreacijske površine, sportska igrališta, plaže i kupališta,
6) javna rasvjeta,
7) autobusne postaje, stajališta i parkirališta, čekaonice za putnike,
8) otvorene i zatvorene tržnice i ribarnice,
9) kiosci i pokretne naprave,
10) oprema za dodatnu regulaciju prometa, putokazi,
11) oprema za reklamiranje,
12) zvučne reklame,
13) postavljanje uređaja i komunalnih objekata javne namjene,
14) spomenici, spomen ploče, skulpture i slični predmeti,
15) ulični i slični otvori,
16) mrtvačnice i groblja,
17) držanje pasa, mačaka, stoke i peradi.

1) Označavanje javnih površina, ulica i kuća

Članak 5.

Javne površine na području Općine Blato moraju biti imenovane i označene natpisnim pločama.

Ime javne površine određuje Općinsko vijeće Općine Blato.

Članak 6.

Ime javne površine mora biti naznačeno na natpisnoj ploči koja se postavlja na svakom ulazu na javnu površinu, kao i na svakom križanju javnih površina.

Natpisne ploče za javne površine nabavlja i postavlja, te održava EKO d.o.o. Blato.

Natpisne ploče postavljaju se najkasnije u roku od dva mjeseca od imenovanja javne površine.

U pravilu se natpisne ploče postavljaju na prvu zgradu s desne strane.

Članak 7.

Svaka kuća i svaki ulaz u zgradu mora biti označen kućnim brojem.

Kućni broj određuje upravno tijelo općine nadležno za komunalne poslove.

Pločice s oznakom kućnog broja nabavlja i postavlja, te održava EKO d.o.o. Blato.

Pločice s oznakama kućnih brojeva postavljaju se najkasnije u roku od dva mjeseca od donošenja akta tijela iz stavka 2. ovog članka.

Uz zahtjev za kućni broj potrebno je priložiti zemljišno-knjižni izvadak i položajni nacrt.

Članak 8.

Očevidnik o imenima javnih površina u Općini kao i o kućnim brojevima vodi upravno tijelo općine nadležno za komunalne poslove.

2) Uređenje fasada i drugih vanjskih dijelova zgrada

Članak 9.

Vanjski dijelovi zgrada (fasade, balkoni, terase, ulazna vrata, prozori, podrumski otvori, žljebovi i drugi vanjski uređaji), moraju biti uredni i čisti, a oštećenja se moraju popraviti, a onečišćenje ukloniti.

Zgrade koje svojim izgledom, uslijed oštećenja ili dotrajalosti fasade ili drugih vanjskih dijelova, nagrđuju opći izgled ulice i okoline i predstavljaju opasnost za okolinu, moraju se urediti odnosno popraviti u roku koji utvrdi nadležno upravno tijelo Općine.

U središtu naselja Blato svaki građevinski zahvat, popravak, postavljanje televizijskih zemaljskih i satelitskih antena, sunčanih kolektora, klimatizacijskih i ventilacijskih uređaja mora biti izvršen uz prethodnu suglasnost upravnog tijela Općine nadležnog za prostorno uređenje, a posebno se to odnosi na tehničku kvalitetu izvedbe i estetsku kompatibilnost s ostalim objektima, te uvjetima konzervatorskog odjela.

Članak 10.

Na prozorima, balkonima, predprostorima, ogradama i drugim dijelovima zgrada kao i vrtovima okrenutim neposredno na frekventne javne površine, zabranjeno je vješati rublje, sagove i druge predmete kojima se nagrđuje vanjski izgled naselja ili ih pretvarati u prostore za odlaganje raznog građevinskog ili otpadnog materijala.

Članak 11

Transparenti ili drugi prigodni natpisi koji se postavljaju na zgradama moraju biti čisti i uredni, te se trebaju ukloniti odmah, a najkasnije u roku od 24 sata nakon prestanka razloga zbog kojeg su postavljeni.

Članak 12.

Na zaštićenom području i na zaštićenim objektima, obradu i boju fasade kod uređenja zgrada, određuju organizacije za zaštitu kulturne baštine ili nadležni Zavod za zaštitu spomenika kulture, ukoliko zakonom nije drukčije određeno.

3) Uređenje ograda, vrtova,  voćnjaka i sličnih površina

Članak 13.

Ograde uz javne površine i ograde na međašima zemljišta ili zgrada građana, moraju biti izrađene od takovog materijala i na način koji odgovara okolnom izgledu naselja, a gdje je to moguće od ukrasne živice, te ne smiju biti izvedene od bodljikave žice ili od bilo kojeg drugog materijala koji bi svojim izgledom mogao ugroziti kulturan izgled susjednih privatnih i javnih površina.

Članak 14.

Osobe koje koriste vrtove, voćnjake, vinograde, živice i druge slične površine ispred kuća kojima pripadaju, te neizgrađena ili bilo koja druga zemljišta uz javnu površinu, moraju ih uredno i redovito održavati te ih ne smiju pretvarati u odlagališta otpadnog materijala, starih automobila ili strojeva.

Vrtovi i drugi ograđeni prostori uz restorane i slične objekte moraju biti uređeni i ozelenjeni.

Fizičke i pravne osobe koje to zemljište koriste dužne su posebno voditi računa o urednom održavanju stabala, ogradnih stabala i živica, te sličnih biljaka i drveća, kako ne bi sa svojim granama prelazili na javnu površinu te time ugrožavali, usporavali ili činili opasnim kretanje pješaka i vozila.

4) Natpisi, reklame, izlozi i plakati

Članak 15.

Svi korisnici poslovnih prostorija, dužni su na zgradi u kojoj koriste poslovni prostor imati odgovarajući natpis (tvrtka).

Natpis mora biti čitljiv, tehnički i estetski oblikovan i jezično ispravan i uredan.

Članak 16.

Izlozi, izložbeni ormarići i ostali slični objekti koji služe izlaganju robe (u daljnjem tekstu: izlozi), a nalaze se na mjestu s izgledom na javnu površinu moraju biti izrađeni od kvalitetnog materijala i obrađeni tako da odgovaraju suvremenoj tehničkoj obradi, a u skladu s izgledom zgrade i okoline.

Predmeti u izlozima moraju biti izloženi uredno i stručno.

Izlozi se moraju redovito uređivati a posebno ih treba urediti i ukrasiti za dane državnih blagdana, te prigodom većih i značajnijih privrednih i kulturnih manifestacija.

Zabranjeno je trajno slaganje robe u izlozima u svrhu prodaje ili držanje ambalaže.

Članak 17.

Izložbeni ormarići, zaštitne naprave iznad izloga ili lokala (tende, roloi, platna i sl.) i slični predmeti mogu se postavljati na osnovi odobrenja upravnog tijela Općine zaduženog za komunalne poslove.

Uz zahtjev za odobrenje treba priložiti nacrt, tehnički opis, foto snimku pročelja zgrade, fotomontažu, statički proračun i suglasnost vlasnika zgrade.

Članak 18.

Izlozi moraju biti osvijetljeni tijekom cijele noći.

Osvjetljenje izloga mora biti izvedeno da izvori svjetlosti, u pravilu, budu zaklonjeni tako da bljesak osvjetljenja odnosno zrake svjetlosti ne padaju izravno na prometnu površinu.

Članak 19.

Nije dopušteno izlagati pojedine predmete izvan izloga bez odobrenja.

Zabranjeno je vješanje robe i drugih predmeta na vrata ili prozore lokala, te na okvire izloga ili fasada zgrade.

Članak 20.

Plakati, oglasi i slične objave (u daljnjem tekstu: plakati) mogu se postavljati samo na oglasnim pločama, oglasnim stupovima i u oglasnim ormarićima.

Postavljanje oglasnih ploča, stupova ili ormarića obavlja EKO d.o.o.Blato.

Članak 21.

Natpisi, reklame, reklamni panoi, reklamne konstrukcije, jarboli za zastave, transparenti i drugi prigodni natpisi, izlozi, zaštita na izlozima (stakla, prozori, rolete i slično), oglasne ploče, oglasni stupovi, oglasni ormarići i plakati, moraju se održavati u čistom, urednom i ispravnom stanju, a dotrajali se moraju obnoviti ili zamijeniti.

Predmete iz prethodnog stavka zabranjeno je prljati, oštećivati ili uništavati.

Članak 22.

Vlasnik natpisa dužan je u roku od 15 dana od prestanka obavljanja djelatnosti u poslovnom prostoru, natpis ukloniti.

Članak 23.

Za postavljanje natpisa, reklama, reklamnih panoa i konstrukcija, jarbola za zastave, transparenata i drugih prigodnih natpisa, oglasnih ploča, stupova i ormarića, potrebno je odobrenje upravnog tijela općine nadležnog za komunalne poslove.

Uz zahtjev za odobrenje iz stavka 1. ovog članka potrebno je priložiti nacrt ili fotomontažu pročelja zgrade, a za samostojeće (konzolne) reklame i proračun sigurnosti te suglasnost vlasnika zgrade odnosno vlasnika ili korisnika zemljišta.

U odobrenju iz stavka 1. ovog članka odrediti će se mjesto, način i uvjeti postavljanja tih predmeta.

Predmeti iz članka 12. ne smiju se postavljati na hortikulturalno uređenim zelenim površinama.

Zabranjeno je postavljati reklame na tende, suncobrane, vanjske dijelove zida, te bilo koje druge objekte , bez prethodnog odobrenja  upravnog tijela općine nadležnog za komunalne poslove.

Članak 24

Za zauzimanje javne površine postavom reklama plaća se porez na korištenje javnih površina, u skladu s odredbama Odluke o općinskim porezima.

Članak 25.

Kvarovi na svjetlećim reklamama moraju se otkloniti u roku od osam dana, neispravne svjetleće reklame moraju se odmah iskopčati ili ukloniti do popravka, a dotrajale svjetleće reklame korisnik je dužan ukloniti.

Članak 26.

Za postavljanje predmeta iz članka 14. ove Odluke na zaštićenom području ili objektima, potrebna je prethodna suglasnost organizacije za zaštitu kulturne baštine ili nadležnog Zavoda za zaštitu spomenika kulture.

5) Rekreacijske površine, sportska igrališta, plaže i kupališta

Članak 27.

Rekreacijske površine, sportska i dječja igrališta i ostali sportski objekti, organizirane plaže i kupališta kao i uređaji koji su namijenjeni javnim priredbama, moraju se održavati u urednom, ispravnom i sigurnom stanju.

Za urednost i sigurnost tih površina, te ispravnost objekata na tim površinama brinu se EKO d.o.o. Blato i upravno tijelo općine nadležno za komunalne poslove.

6) Javna rasvjeta

Članak 28.

Javnoprometne površine, pješački i drugi glavni putovi na javnim zelenim površinama, moraju imati javnu rasvjetu.

Javna rasvjeta mora biti izvedena u skladu s postojećim propisima, uzimajući u obzir značaj pojedinih dijelova naselja i pojedinih javnih površina, promet i potrebe građana. Rasvjetna tijela moraju biti funkcionalna i estetski oblikovana. Javna rasvjeta mora se redovito održavati u stanju funkcionalne sposobnosti (prati, ličiti, mijenjati neispravne i dotrajale žarulje i slično).

Članak 29.

Za oblike rasvjetnih stupova i rasvjetnih tijela na zaštićenom području naselja, potrebno je pribaviti mišljenje nadležnog Zavoda za zaštitu spomenika kulture.

Spomenici kulture, koje odredi nadležni Zavod za zaštitu spomenika kulture, moraju biti osvijetljeni.

Članak 30.

Zabranjeno  je oštećenje i uništavanje rasvjetnih tijela i postavljanje oglasa, obavijesti, reklama i slično na te objekte.

7) Autobusne postaje, stajališta i parkirališta, čekaonice za putnike

Članak 31.

Fizičke i pravne osobe koje vrše prijevoz putnika u cestovnom i pomorskom prometu moraju imati osigurane autobusne postaje, otvorene čekaonice i predprostore pred tim stanicama i čekaonicama.

Objekti iz stavka 1. ovog članka moraju se stalno održavati u urednom i ispravnom stanju.

Klupe i ostali predmeti te nasadi koji se nalaze u zatvorenim prostorijama i na postajama moraju biti čisti, uredni i ispravni, a dotrajale i oštećene predmete i nasade treba odmah ukloniti.

Čekaonice za putnike moraju štititi putnike od nevremena, one moraju biti opremljene odgovarajućim klupama i sanitarijama.

8) Otvorene i zatvorene tržnice i ribarnice

Članak 32.

Otvorene i zatvorene tržnice na kojima se obavlja promet poljoprivrednih i drugih proizvoda, zanatske i domaće radinosti, moraju se održavati u čistom i urednom stanju, za što je odgovoran EKO d.o.o. Blato.

Odredba stavka 1. ovog članka odnosi se i na ribarnice gdje se vrši prodaja ribe.

Članak 33.

Otvorene i zatvorene tržnice moraju imati sanitarije.

Otvorene i zatvorene tržnice moraju imati skladišni prostor kojeg je dužan osigurati EKO d.o.o. Blato.

Zatvorene tržnice moraju imati rashladne uređaje.

Članak 34.

EKO d.o.o. Blato u upravljanju tržnicom odnosno ribarnicom osigurava:
1) za prodaju namirnica posebne podloge koje se lako higijenski održavaju;
2) potreban broj vaga i utega;
3) radno vrijeme prilagođeno potrebama potrošača s tim da završetak dnevnog radnog vremena bude najkasnije u 20,00 sati;
4) svakodnevno redovito pranje i čišćenje nakon zatvaranja poslije 20,00 sati.
 
Članak 35.

Zabranjeno je prodavanje ili izlaganje poljoprivredno-prehrambenih proizvoda i ribe izvan tržnog prostora bez odobrenja upravnog tijela Općine nadležnog za komunalne poslove.

Ako prodavatelj radi bez odobrenja ili ne postupi po odobrenju odmah će se privremeno oduzeti prehrambena roba s mogućnošću preuzimanja robe u roku od 24 sata s plaćanjem nastalih troškova, a u protivnom se uništava.

Neprehrambena roba se privremeno oduzima odmah s mogućnošću preuzimanja robe u roku od 8 dana i s plaćanjem nastalih troškova, a u protivnom se prodaje na licitaciji radi podmirenja nastalih troškova.

Rješenje o zabrani prodaje i uklanjanju naprava i robe donosi na licu mjesta komunalni redar.

Na javnoj površini može se prodavati: obuća i odjeća, suveniri, plastični  i slični proizvodi sukladno Pravilniku o korištenju javnih površina i Cjeniku za zakup javnih površina na području Općine Blato .(samo u tjednu Blata i u vremenu kada odredi nadležno upravno tijelo)

Na javnoj površini u turističkim naseljima na području Općine Blato mogu se prodavati poljoprivredno- prehrambeni proizvodi isključivo sa štandova sukladno rješenju nadležnog upravnog tijela Općine.

Članak 36.

Tržni red donosi EKO d.o.o.  uz suglasnost upravnog tijela Općine nadležnog za komunalne poslove.

Tržnim redom uređuje se naročito:
1. radno vrijeme,
2. što se gdje može prodavati,
3. vrijeme dostave proizvoda na tržnicu ili sajam,
4. čišćenje i odvoz smeća.

Tržni red mora se istaknuti na više mjesta na tržnici.

Članak 37.

Kiosci i druge naprave za prodaju poljoprivredno-prehrambenih i drugih proizvoda na otvorenoj tržnici postavljaju se u skladu s planom rasporeda što ga utvrđuje EKO d.o.o. Blato uz suglasnost upravnog tijela Općine nadležnog za komunalne poslove.

Klupe, suncobrani i slične naprave na otvorenoj tržnici moraju biti izrađene od prikladnog materijala i ne smiju biti neuredni i oštećeni, moraju se uklapati u tehničke i estetske standarde koje određuje Općina Blato, te biti proizvedene od tvrtke koja se bavi proizvodnjom navedene opreme.

Članak 38.

Na otvorenoj tržnici prodavači su dužni prodajno mjesto održavati čistim, a prije napuštanja prodajnog mjesta ambalažu i druge otpatke odstraniti na za to određeno mjesto.

Članak 39.

EKO d.o.o. Blato je dužan u roku od jednog sata po isteku radnog vremena tržnice ukloniti odnosno složiti na za to predviđeno mjesto klupe ili druge pokretne naprave,  te očistiti i urediti tržnicu.


9) Kiosci i pokretne naprave

Članak 40.

Kioscima, u smislu odredaba ove Odluke, smatraju se objekti lagane konstrukcije što se u cijelosti ili dijelovima mogu prenositi i služe za prodaju cvijeća, duhana, tiska, voća, povrća, suvenira i druge slične robe.

Kioscima se ne smatraju improvizirane pokretne naprave, opasne po ljude i okoliš ili napravljene od materijala koji je lako zapaljiv, razgradiv na uobičajenim vremenskim uvjetima i tome slični, kao npr. naprave od kartona, tankog drva, otpadnih drvenih ili metalnih stvari, otpadnih stvari proizašlih iz prethodnih građevinskih, elektroinstalacijskih i drugih radova.

Kiosci moraju biti proizvedeni od strane tvrtke koja se bavi proizvodnjom navedene opreme, te kao takvi moraju imati sve potrebne deklaracije o kakvoći i standardima proizvodnje, te zadovoljavati standarde i uvjete koje postavlja Općina Blato.

Članak 41.

Pokretnim napravama, u smislu ove Odluke, smatraju se stolovi, stolice, cvjetne vaze, suncobrani, pokretne ograde, te druga oprema za obavljanje ugostiteljske djelatnosti, klupe, stolci i automati za prodaju napitaka i slične robe, hladnjaci, ambulantno-ugostiteljska kolica, peći za pečenje plodova, cirkuski šatori, luna parkovi i slične naprave.

Pokretne naprave koje služe za organiziranje ugostiteljskih objekata na terasama moraju biti odobrene rješenjem upravnog tijela Općine nadležnog za prostorno uređenje.

Pokretne naprave moraju biti proizvedene od strane tvrtke koja se bavi proizvodnjom navedene opreme, te kao takvi moraju imati sve potrebne deklaracije o kakvoći i standardima proizvodnje.

Na pokretne naprave ne smiju se izlagati i prezentirati odjeća, obuća, tekstil, namirnice i predmeti opće uporabe.

Promet poljoprivredno-prehrambenih proizvoda kao i drugih proizvoda može se odvijati na prostorima što ih za  prodaju sezonske robe ili prigodnu prodaju (božićne jelke, cvijeće, knjige, čestitke i sl.) utvrdi upravno tijelo Općine nadležno za prostorno uređenje.

Članak 42.

Lokaciju, način i uvjete za postavljanje kioska i pokretnih naprava na javnim površinama određuje upravno tijelo Općine  nadležno za prostorno uređenje sukladno Planu korištenja javnih površina Općine, postavljenim tehničkim i estetskim standardima koje Općina uzima kao uvjet da bi neka oprema mogla biti postavljena i Odluci o ugostiteljskoj djelatnosti.

10) Oprema za dodatnu regulaciju prometa i putokazi

Članak 43.

Pod opremom za dodatnu regulaciju prometa u smislu ove Odluke razumijevaju se zaštitni stupići, zaštitne ograde i slično.

Oprema iz prethodnog stavka ovoga članka postavlja se temeljem rješenja upravnog tijela Općine nadležnog za komunalne poslove i prostorno uređenje.

Članak 44.

Putokazi koji nisu određeni pravilnicima o prometnoj, turističkoj i ostaloj signalizaciji, a imaju svrhu usmjeravanja prema građevinama određenim posebnim propisom (zdravstvene i slične), mogu se postavljati na javne površine i građevine u vlasništvu pravnih ili fizičkih osoba, a temeljem rješenja upravnog tijela općine u čijoj su nadležnosti poslovi prometa.

11) Oprema za reklamiranje

Članak 45.

Na nekretninama unutar područja Općine Blato može se postavljati oprema za reklamiranje i to:
1) slobodnostojeći, prenosivi i ostali panoi,
2) pojedinačna slova i simboli koji mogu sačinjavati tekst,
3) tende i slična oprema,
4) transparenti,
5) zastave,
6) parangali sa zastavicama i slično.
 
Oprema iz stavka 1. ovog članka postavlja se temeljem rješenja upravnog tijela općine u čijoj su nadležnosti komunalni poslovi i prostorno uređenje, kojim se određuje svrha, način, dimenzije, mjesto i vrijeme postavljanja, obveza, rok i način uklanjanja, te povrata u prvobitno stanje nakon isteka roka postave, iznos naknade za uporabu javne površine i porez propisan posebnim propisom.

Pano u pravilu mora biti izrađen od metala ili drugog trajnog materijala, može biti osvijetljen, te mora zadovoljavati minimalne standarde glede oblikovanja uz obvezu objedinjavanja u slučajevima kada za postavljanje na istoj lokaciji postoji više zahtjeva ili već postavljenih panoa.

Zahtjevu za izdavanje rješenja radi postavljanja opreme iz stavka 1. ovog članka prilaže se grafički prikaz ili fotomontaža zahvata u prostoru sa svim potrebnim pokazateljima (odobrenja prema posebnom propisu, lokacija, oblik, materijali, dimenzije) i dokaz o pravu vlasništva. Dokazom o pravu vlasništva, odnosno korištenja smatra se i suglasnost vlasnika nekretnine na koju se oprema postavlja.

Sva oprema navedena u stavku 1. ovog članka, mora biti postavljena tako da ne bude na vanjskoj strani zida privatne nekretnine, niti da na bilo koji način zadire na javnu površinu.

Članak 46.

Opremom za plakatiranje, u smislu ove Odluke, razumijeva se i oprema za postavu informativnog ili reklamnog plakata.

Pod informativnim plakatom razumijeva se oglas informativnog sadržaja.

Pod reklamnim plakatom razumijeva se oglas reklamnog sadržaja, odnosno oglas kojim se potrošači o nečemu obavještavaju.

Plakati se mogu postavljati na opremi kako slijedi: stupovima za plakatiranje, panoima gospodarske signalizacije, svjetlećim reklamnim vitrinama (city light), te drugim objektima određenim od strane upravnog tijela općine nadležnog za komunalne poslove.

Oprema iz prethodnog  stavka postavlja se na mjestima utvrđenim Planom kojim se određuju uvjeti i ostali elementi postave, a temeljem rješenja upravnog tijela općine nadležnog za komunalne poslove i uređenje prostora.

Pravne ili fizičke osobe ovlaštene za plakatiranje na opremi iz stavka 4. ovog članka utvrdit će upravno tijelo općine nadležno za komunalne poslove i prostorno uređenje.

Plakati se za vrijeme održavanja  manifestacija, državnih praznika i vjerskih blagdana, obljetnica, športskih, promidžbenih i drugih manifestacija, te za vrijeme predizborne kampanje mogu postavljati također, samo na mjestima predviđenim za plakatiranje, a temeljem rješenja upravnog tijela u čijoj je nadležnosti prostorno uređenje, kojim se određuje svrha, način, mjesto i vrijeme postavljanja plakata, obveza, rok i način uklanjanja nakon isteka roka postave, te naknada i porez propisani posebnim propisom.

Uz zahtjev za izdavanje rješenja iz stavka 5. ovoga članka treba priložiti idejno rješenje plakata koje će sadržavati dimenzije i sadržaj plakata.

Za plakate iz stavka 2., 3., 4. ovog članka koji su postavljeni bez rješenja nadležnog upravnog tijela, komunalni redar će narediti uklanjanje, bez vođenja upravnog postupka.

   
Zabranjeno je bacanje ili postavljanje reklamnih i drugih letaka bez rješenja upravnog tijela u čijoj je nadležnosti prostorno uređenje.

Zahtjevu za izdavanje rješenja iz stavka 10. ovog članka prilaže se sadržaj letka te se naznačuje lokacija i vrijeme u kojem će se izvršavati reklamiranje.

12) Zvučne reklame

Članak 47.

Reklamiranje zvučnim signalima može se izvršiti po odobrenju upravnog tijela općine nadležnog za komunalne poslove i prostorno uređenje.

Rješenjem iz stavka 1. ovog članka odredit će se:
1) područje na kojem se može izvršiti reklamiranje, uz napomenu obveze poštivanja propisane razine buke,
2) vrijeme reklamiranja unutar perioda od 8-14 sati i od 17-19 sati,
3) visinu naknade.

Pod reklamiranjem zvučnim signalima podrazumijeva se i zvukovno oglašavanje prepoznatljivo za pojedinog prodavača.

13) Postavljanje uređaja i komunalnih objekata javne namjene

Članak 48.

Pod uređajima u smislu odredbi ove Odluke razumijevaju se: bankomati, klima uređaji, TV i satelitske antene i slični uređaji koji se postavljaju na građevine.

Unutar 1. zone uređaji se postavljaju temeljem rješenja upravnog tijela općine nadležnog za komunalne poslove i prostorno uređenje.

Rješenjem iz stavka 2. ovog članka utvrditi će se svrha, način, dimenzije, mjesto postavljanja, obveza, rok i način uklanjanja, te povrata u prvobitno stanje nakon isteka roka postave.

Zahtjevu za izdavanje rješenja iz stavka 2. ovog članka prilaže se dokaz o pravu vlasništvu. Dokazom o pravu vlasništva, odnosno korištenja smatra se i suglasnost vlasnika nekretnine na koju se oprema postavlja.

Unutar područja iz stavka 2. ovog članka, zabranjena je postava klima uređaja i satelitskih antena na pročelja građevina prema javno prometnim površinama, osim u izuzetnim slučajevima, kada za postavu klima uređaja ne postoje alternativna rješenja, u kojim će slučajevima upravno tijelo općine nadležno za komunalne poslove i prostorno uređenje rješenje za postavljanje izdati pod posebnim uvjetima.

Članak 49.

Javni zdenci, vodoskoci, skulpture na otvorenom i drugi slični objekti javne namjene, telefonske govornice i poštanski sandučići grade se i postavljaju na mjestima koja su za tu namjenu određena odlukama Općine.

Košarice za smeće postavlja i održava te čisti EKO d.o.o. Blato.

Košarice za smeće postavljaju se na mjesta koja za to odredi upravno tijelo općine nadležno za komunalne poslove.

Članak 50.

Komunalni objekti što služe javnoj namjeni moraju se držati u čistom, urednom i ispravnom stanju.

Komunalnim objektima iz ove Odluke upravlja i brine se o njihovu održavanju EKO d.o.o. Blato.

Iznimno, komunalnim objektima kao što su telefonske govornice i poštanski sandučići brine se pravna ili fizička osoba koja ih je postavila ili iste zadužila.

Članak 51.

Fasade zgrada, ograde, vrata, nazivi, reklame, klupe, stupovi, košarice za smeće, javni zdenci, javne telefonske govornice, poštanski sandučići, vodoskoci, skulpture i drugi slični objekti ne smiju se prljati, oštećivati, uništavati, ne smije se po njima pisati, ni na drugi način nagrđivati njihov izgled.

14) Spomenici, spomen ploče, skulpture i slični predmeti
 
Članak 52.

Na području Općine na objekte, zemljišta i druge prostore mogu se postavljati spomenici, spomen ploče, skulpture i slični predmeti, te uklanjati ranije postavljeni.

Za postavljanje spomenika, spomen ploča, skulptura i sličnih predmeta potrebno je odobrenje upravnog tijela Općine nadležnog za komunalne poslove, ukoliko posebnim propisom nije drukčije određeno.

Za uklanjanje ranije postavljenih predmeta temeljem zaključka skupštine bivše Općine Korčula ili drugih tijela, koja nemaju odobrenje nadležnog upravnog tijela Općine Blato, potrebno je ishoditi rješenje sukladno ovoj Odluci, a po prethodnoj Odluci upravnog tijela Općine nadležnog za komunalne poslove.

Postupak izdavanja odobrenja za postavu ili uklanjanje predmeta iz stavka 1. ovog članka može pokrenuti imatelj predmeta ili druga fizička ili pravna osoba, društvo, stranka ili dr., odnosno vlasnik ili korisnik objekta ili zemljišta na kojem se postavlja ili je postavljen spomenik, spomen ploča ili slično.

Troškove uklanjanja snosi imatelj predmeta iz stavka 1. ovog članka.

Članak 53.

Za postavu predmeta iz članka 52. ove Odluke podnositelj zahtjeva dužan je priložiti skicu, tehnički opis, oznaku lokacije, obrazloženje o potrebi postave predmeta  kao i drugu dokumentaciju koja se odredi da je potrebna za vođenje postupka.

Upravno tijelo Općine nadležno za komunalne poslove u postupku izdavanja odobrenja za postavu ili uklanjanje predmeta u spomen ili sjećanje na ličnost iz političkog života Hrvatske, dužno je postupiti po Odluci (i/ili preporuci) Općinskog vijeća Općine Blato.

Članak 54.

Nadležno tijelo Općine dužno je pribaviti dozvolu ili mišljenje Državnog zavoda za zaštitu spomenika kulture ukoliko se uklanja predmet za koji se utvrdi da ima obilježja spomenika kulture, te ako se radi o postavljanju predmeta na područje ili na objekt koji je spomenik kulture.

Članak 55.

Kad se predmet iz članka 52. ove Odluke postavlja na objekt ili zemljište koji su vlasnici druge fizičke ili pravne osobe, podnositelj zahtjeva dužan je pribaviti i dokaz o vlasništvu objekta ili zemljišta i suglasnost vlasnika, korisnika ili fizičke ili pravne osobe koja upravlja objektom, zemljištem i drugim prostorom.

Članak 56.

Postavljene spomenike, spomen ploče, skulpture i slično ne smije se prljati, oštećivati, uništavati, ne smije se pisati ili risati po njima, niti na drugi način nagrđivati njihov izgled.

Ukoliko dođe do oštećenja predmeta iz ove Odluke, troškove sanacije snosi počinitelj.

15) Ulični i slični otvori
 
Članak 57.

Radi sigurnosti prolaznika i prometa, svi otvori (okna-šalteri) na ulicama, pločnicima, trgovima, parkovima, dvorištima i sličnim prolazima i mjestima moraju biti u ispravnom stanju.

Pod otvorima iz prethodnog stavka misli se osobito na otvore za vodovod i kanalizaciju, te za električne, brzojavne i telefonske kablove i slično.

Članak 58.

O održavanju otvora za vodovod, kanalizaciju, električne, brzojavne i telefonske kablove brinu se pravne osobe  koje te otvore koriste.

Prilikom prekopavanja javnoprometne površine u svrhu popravljanja svojih instalacija, obvezni su u roku 8 dana, javnoprometnu površinu dovesti u prvobitno stanje.

Ukoliko su zahvati takve prirode da se popravak ne može obaviti u roku od 8 dana, ovlašćuje se komunalni redar utvrditi rok.

16) Mrtvačnice i groblja

Članak 59.

O izgradnji mrtvačnica i groblja na određenom području odlučuje i brine se Općina.

Mrtvačnice i groblja se grade, opremaju i održavaju u skladu sa urbanističkim, građevinskim i sanitarnim standardima, normama i propisima.

Način korištenja mrtvačnica i groblja, vodeći računa o mjesnim prilikama, tradicionalnim i vjerskim običajima, utvrđuje EKO d.o.o. Blato uz suglasnost upravnog tijela općine nadležnog za komunalne poslove.

Za održavanje , uređenje, opremu i čistoću mrtvačnica i groblja odgovoran je EKO d.o.o. Blato.

 

17) Držanje pasa, mačaka, stoke i peradi

Članak 60.

Radi održavanja čistoće i kulturnog izgleda naselja, upravno tijelo općine nadležno za komunalne poslove određuje lokacije za držanje stoke i peradi, te vrstu stoke i peradi koja se može uzgajati.

Članak 61.

Dozvoljeno je držati psa koji je cijepljen, upisan u upisnik pasa i označen oznakom sukladno propisima o veterinarstvu.

Neupisane i neoznačene pse zabranjeno je držati.

Posjednik psa  mora imati propisanu ispravu o upisu psa, koju je na zahtjev komunalnog redara dužan pokazati.

Posjednik psa dužan je brinuti o njegovom zdravlju, prehrani, smještaju i higijeni i prema njemu postupati sukladno propisima o veterinarstvu i dobrobiti životinja.

Članak 62.

 U višestambenim zgradama pas se ne smije držati niti ostavljati na balkonima, lođama i na zemljištu koje pripada zgradi za redovitu uporabu.

U stambenim zgradama s više vlasnika, odnosno najmoprimaca može se u stanu držati jednog psa odnosno jednu mačku.

U višestambenim zgradama suvlasnici, sukladno propisima o vlasništvu, sporazumno utvrđuju prava i obveze vlasnika pasa (korištenje zajedničkih dijelova zgrade i dizala za kretanje i prijevoz psa, obveza čišćenja onečišćenih zajedničkih dijelova zgrade koje onečisti pas i sl.).

Članak 63.

 Na okućnici obiteljske kuće, vrtu i sličnom zemljištu nije dozvoljeno držati više od tri odrasla psa izuzev uzgajivačnica pasa i prostora koji su za to registrirani.

Iznimno dozvoljeno je držati i više od tri psa uz suglasnost veterinarske inspekcije.

Na okućnici obiteljske kuće, vrtu i sličnom zemljištu psa je dozvoljeno držati samo u ograđenom dvorištu ili drugom ograđenom prostoru, tako da ga pas ne može napustiti. Na vidljivom mjestu posjednik psa mora postaviti oznaku koja upozorava na psa (na primjer "čuvaj se psa" i slično).

Članak 64.

Psi koji se kreću izvan zatvorenog ili ograđenog  prostora bez nadzora pratioca podliježu hvatanju.

Hvatanje će obaviti EKO d.o.o. Blato

Uhvaćen pas će se držati u odgovarajućem boksu, a vratit će se držatelju nakon plaćanja kazne te podmirenja troškova hvatanja i držanja psa u boksu.

U slučaju da držatelj ne preuzme svog psa u roku od 3 dana, pas će se pokloniti trećoj osobi ili će se zbrinuti.

I u tom slučaju držatelj poklonjenog ili zbrinutog psa dužan je platiti kaznu te troškove hvatanja, držanja i zbrinjavanja psa.

Članak 65.

Pas u kućnom dvorištu, vrtu ili voćnjaku mora biti vezan lancem, a prilikom izvođenja u šetnju mora biti vezan na uzici i mora nositi brnjicu.

Zabranjeno je voditi domaće životinje bez povodnika, brnjice te drugih elemenata koji služe za održavanje kontrole nad životinjama.

Na području naselja Blato zabranjeno je puštanje domaćih životinja po javnim površinama.

Držatelj psa mora kada psa izvodi na javnu površinu sa sobom nositi pribor (lopatica, metlica i pvc vrećica) i odmah očistiti javnu površinu, kao i privatnu, ako pas zadire i onečisti nečiju površinu u privatnom vlasništvu.

Ukoliko nije u mogućnosti očistiti sam, dužan je snositi troškove čišćenja koje obavlja određena fizička ili pravna osoba. 

Članak 66.

Zabranjeno je izvoditi pse na zelene površine koje su uređene kao cvjetnjaci ili travnjaci, groblja i povrtnjake.

Zabranjeno je uvoditi pse u prostore i na površine gdje bi oni mogli ugroziti zdravlje ljudi ili zdravstveno-higijenske uvjete (vozila javnog prometa, prodavaonice prehrambenim namirnicama, škole, zdravstvene ustanove, skloništa, tržnice, dječja i sportska igrališta, dječje ustanove, javne uređene plaže i slično).

Zbog zdravstvenih, higijenskih  i drugih razloga zabranjeno je dovoditi pse u objekte javne namjene (upravne, prosvjetne, vjerske, kulturne, sportske i druge), groblja, tržnice, vozila javnog prijevoza, trgovine, ugostiteljske objekte, sajmove, javne skupove, javne uređene plaže i slično.

Dovođenje pasa u ugostiteljske objekte, obrtničke radnje i trgovine neprehrambenim proizvodima dozvoljeno je samo uz dopuštenje vlasnika tih objekata.

Članak 67.

Uklanjanje pasa lutalica, mačaka i drugih životinja bez vlasnika, eutanaziju i neškodljivo uklanjanje životinjskih leševa sa  javnih površina vrši EKO d.o.o. Blato.

Sahranjivanje gore navedenih životinja treba  vršiti u skladu sa sanitarnim, tehničko-higijenskim uvjetima odnosno propisima iz tog područja.

Članak 68.

Na građevinskom području sjeverne i južne obale (na sjevernoj obali od uvale Lovornik do uvale Črnja Luka i na južnoj obali od uvale Nova do rta Vinačac), zabranjeno je držanje krupne i sitne stoke, peradi, pčela i neuobičajenih životinja.

Na područjima koja nisu obuhvaćena odredbom prethodnog stavka, mogu se držati domaće životinje pod uvjetom da njihovo držanje ispunjava higijensko sanitarne uvjete, a u slučaju da su domaće životinje smještene na udaljenosti manjoj od 10 metara u odnosu na među susjedne parcele, potrebna je i suglasnost vlasnika susjednih čestica.

Komunalni redar, po prijavi ili po službenoj dužnosti kontrolira načine držanja pasa, stoke i peradi i ovlašten je zabraniti njihovo držanje, ukoliko ne postoje higijensko-tehnički uvjeti, a način držanja je suprotan propisima o zaštiti čovjekove okoline ili pak nanose štetu ili neposredno smetaju okolnim stanarima ili korisnicima turističko-ugostiteljskih objekata.

Ukoliko se stoka, perad, kunići, pčele ili neuobičajene životinje drže u zabranjenoj zoni, komunalni redar će izdati rješenje o uklanjanju s rokom izvršenja.

Prije donošenja odluke iz stavka 3. ovog članka, komunalni redar zatražit će mišljenje sanitarne inspekcije.

U smislu prethodnih stavaka stokom se smatraju: konj, mazga, magarac, mula, govedo, svinja, ovca, koza i kunić.

Pod peradi smatra se: kokoš, patka, guska, puran, prepelica i druga perad.

III. ODRŽAVANJE ČISTOĆE I ČUVANJE JAVNIH POVRŠINA

1) Javnoprometne površine

Članak 69.

Pod održavanjem čistoće i čuvanja javnih površina u smislu odredaba ove Odluke, podrazumijeva se očuvanje, čišćenje, održavanje, način korištenja, zauzimanja, prekopavanja javnih površina i uklanjanja materijala sa tih površina.

Članak 70.

Javne površine moraju se redovno održavati u cilju njihova očuvanja.

Način, uvjete i opseg njihovog održavanja utvrđuje EKO d.o.o. Blato.

Članak 71.
 
Radi očuvanja javne površine zabranjeno je:
1. bilo kakvo oštećivanje objekata ili uređaja koji se na njima nalaze ili čine njihov sastavni dio,
2. izvođenje bilo kakvih radova na njima bez odobrenja nadležnog upravnog tijela,
3. izvođenje radova na privatnom zemljištu koje graniči s javnom površinom, kojima bi se izazvalo oštećenje javne površine, te normalno odvijanje prometa.

Članak 72.

Javnoprometne površine moraju se redovito čistiti, a po potrebi i prati.

Javnoprometne površine čiste se u pravilu danju, a peru se noću između 21.00 i 5.00 sati.

Članak 73.

U slučaju prekomjernog onečišćavanja javne površine uzrokovanog elementarnim i drugim nepogodama, komunalni redar može odrediti izvanredno čišćenje.

Ukoliko onečišćavanje javne površine nastaje pri izgradnji ili rekonstrukciji objekata, kao i pri prekopavanju ili uređivanju javne površine, investitor je dužan poduzeti mjere za čišćenje javne površine koja je uslijed tih radova onečišćena, odnosno dovesti javnu površinu u prvobitno stanje.

Članak 74.

Radi održavanja čistoće na javnoprometnim površinama, moraju se postavljati posude (kante, kontejneri, košare i sl.) za otpatke odgovarajuće veličine i oblika.

Na autobusnim stajalištima i drugim prometnim mjestima, mora se postaviti odgovarajući broj posuda za otpatke.

Posude s javnoprometnih površina nabavlja i održava EKO d.o.o. Blato.

Članak 75.

Posude za otpatke moraju biti izrađene od prikladnog materijala i estetski oblikovane.

Za postavljanje posuda za odlaganje sitnih otpadaka mogu se upotrebljavati stupovi, zidovi kuća, ograde uz pločnike i slobodno stojeća postolja.

Zabranjeno je postavljanje posuda za otpatke na stubove na kojima se nalaze prometni znakovi, stupove za isticanje zastava, drveće i svuda tamo gdje ometaju promet ili na drugim mjestima gdje nagrđuju okoliš odnosno objekt ili ometaju promet.

Članak 76.

Na javnoprometnim površinama, privatnim površinama uz javne površine i pomorskom dobru zabranjeno je:
1. bacati ili ostavljati otpatke voća, povrća, cvijeća, papira, papirnate i druge ambalaže, uginule životinje, opuške cigareta i sve vrste drugih otpadaka ili na drugi način na tim površinama stvarati nečistoću;
2. odlagati ili držati otpatke, zemlju, otpad građevinskog materijala i drugi materijal, ukoliko ovom Odlukom nije drukčije određeno;
3. paljenje vatre u bilo koje svrhe;
4. ispuštati odnosno prolijevati tekućinu bilo koje svrhe ili sadržaja;
5. u javnu kanalizaciju, ulične slivnike, cestovne jarke i sanitarne čvorove bacati i ispuštati materijale, kao što su otpadna ulja, nafta, razne kiseline i sl. te
6. izvršiti bilo koje druge radnje koje mogu izazvati mehaničko začepljenje, odnosno kemijsko oštećenje tih objekata; prati bačve (burad) i slične posude;
7. pljuvati, oštećivati i prljati komunalne i druge objekte i uređaje,
8. držati životinje,
9. voditi psa bez povodnika i brnjice;
10. izvršavati nuždu;
11. bacati bilo kakav materijal ili otpatke u more;
12. bacati zapaljive predmete u košarice od smeća;
13. prati ili vršiti popravak motornog vozila;
14. odlagati neispravna, dotrajala i neregistrirana vozila te prikolice, radne strojeve, čamce i slično.

Članak 77.

Na javnim i privatnim površinama zabranjeno je odlagati  stambene, transportne i ostale kontejnere kojima se narušava kulturni izgled naselja odnosno okoliša.

Članak 78.

Vlasnik ugostiteljskog objekta ispred kojeg se nalazi javna površina, dužan je uklanjati onečišćenje sa javne površine ukoliko je to onečišćenje izazvano od strane vlasnika ili posjetitelja tog ugostiteljskog objekta.

Članak 79.

Kod izvođenja većih građevinskih radova (zemljani radovi, iskopi, nasipavanja i slično) nadležno upravno tijelo Općine uz pribavljeno mišljenje Odbora za prostorno uređenje, odredit će ulice kojima će se obavljati odvoz odnosno dovoz materijala.

Članak 80.

Za prekopavanje javnoprometnih površina investitori su dužni platiti naknadu Općini.

Iznosi i načini naplate naknade za zauzimanje, prekopavanje i izvanrednu uporabu javnih površina, te za korištenje njihovim zemljištem za izgradnju komunalnih objekata i polaganje instalacija utvrđeni su Pravilnikom o zaštiti javnih površina.

Članak 81.

Za prekopavanje javnoprometnih površina potrebno je prije početka prekopavanja dobiti odobrenje nadležnog upravnog tijela Općine.

Članak 82.

U svrhu neometanog odvijanja svih oblika prometa za vrijeme trajanja turističke sezone kao i kulturnog izgleda naselja na području Općine Blato zabranjeno je, u vremenu od 1. lipnja do 30. rujna:
1. prekopavanje javnoprometnih površina,
2. obavljanje građevinskih i zanatsko montažnih radova na javnoprometnim površinama,
3. držanje, deponiranje ili zapremanje javnoprometnih površina građevinskim, otpadnim ili drugim materijalom,
4. izvođenje svih građevinskih i ostalih radova na privatnim površinama, koji stvaraju buku te ugrožavaju normalno odmaranje gostiju.

Nadležno tijelo Općine može odrediti izvođenje neophodnih radova u vremenu zabrane iz stavka 1. ovog članka.


Članak 83.

Zabranjeno je deponiranje građevinskog, otpadnog  ili drugog materijala neposredno uz javnoprometne površine, koji svojim izgledom narušava kulturni izgled naselja odnosno okoliša.

Članak 84.

Iznimno od odredbe stavka 1. članka 81. ove Odluke, zabrana se ne odnosi na radove koji se moraju izvesti zbog nastupa više sile (pucanje i kvarovi na vodovodnim, električnim, HPT i kanalizacijskim uređajima i instalacijama) kao i na radove koji se moraju izvesti na drugim komunalnim uređajima i instalacijama bitnim za odvijanje normalnog života i rada u naselju.

Odobrenje za izvođenje građevinskih radova u zabranjenom vremenu izdaje se na zahtjev izvođača radova ili vlasnika građevinskih objekata i u slučaju:
a) ako zbog prekida građevinskih radova postoji opasnost od nastanka znatne štete u fizičkom smislu na objektu koji se gradi,
b) ako se radi o sanaciji oštećene septičke ili crne jame čija sanacija ne trpi odgodu.

Radovi iz stavka 2. ovoga članka moraju se završiti u najkraćem mogućem roku, a najkasnije za 5 dana.

Zabranjenim građevinskim radovima smatraju se svi radovi koji proizvode buku, a osobito: iskopi, rad s bušilicom, brusilicom, batom, radovi kojima prethode transporti s velikim vozilima (kamioni, kiperi, bageri, viljuškari), te radovi koji se izvode tako da izazivaju plinske, dimne i druge neadekvatne emisije (npr. u trenutku dolaska gostiju), makar se smatrali i dopuštenim radovima, po stavku 5.ovog članka.

Ostali radovi koji se izvode bez buke: žbukanje, uređenje interijera itd. mogu se izvoditi.

Radovi mogu započeti najranije u 8.00 sati, a završiti najkasnije u 20.00 sati, s dnevnim odmorom od 15.00 do 17.00 sati.

Članak 85.

Nadležno upravno tijelo Općine, prilikom izdavanja odobrenja, dužno je investitoru posebno skrenuti pažnju na zabrane iz članka 82. ove Odluke.

Članak 86.

Za istovar, smještaj i utovar građevinskog materijala, podizanje skela, popravke vanjskih dijelova zgrada i slične radove koji služe građevinskoj svrsi, mora se prvenstveno upotrebljavati vlastito zemljište.

U opravdanim slučajevima mogu se, za potrebe iz prethodnog stavka, privremeno koristiti javnoprometne površine ili neizgrađeno građevinsko zemljište.

Odobrenje za korištenje javnoprometnih površina iz prethodnog stavka izdaje izvođačima odnosno investitorima radova organizacija koja upravlja javnoprometnom površinom, prema uvjetima propisanim ovom Odlukom.

U odobrenju za korištenje javnoprometne površine, nadležna organizacija iz stavka 3. ovog članka dužna je navesti rok i način korištenja.

Članak 87.

Kod izvođenja radova opisanih u članku 86. ove Odluke, kada je izdano odobrenje za korištenje javnoprometne površine, zauzeti dio javnoprometne površine mora se ograditi odgovarajućom ogradom.

Građevinski i drugi materijal na javnoprometnoj i drugoj površini mora biti složen uredno i na način da ne predstavlja opasnost za okolinu.

Ako se građevinski materijal odlaže u dvorišta sa stablima, stabla se moraju zaštititi na način da se deblo stabala od razine zemlje do početka krošnje obloži oplatama koje ne smiju biti bliže od 15 cm kori debla stabla.

Članak 88.

Za vrijeme obavljanja radova iz članka 86. ove Odluke, izvođač radova mora poduzeti sve propisane i uobičajene mjere sigurnosti.

Za sigurnost radova odgovoran je izvođač.

Ako se gradnja iz bilo kojeg razloga na duže vrijeme obustavi, komunalni redar može odrediti da se uklone skele i drugi materijal sa zauzete javnoprometne i druge površine.

Članak 89.

Korisnik odobrenja za zauzimanje javnoprometne površine ili neizgrađenog građevinskog zemljišta za potrebe gradnje, dužan je najkasnije u roku od 24 sata po završetku radova, obavijestiti Općinu Blato, da mu zauzeta površina više nije potrebna.

Nadležna organizacija iz prethodnog stavka izvršit će, uz prisustvo predstavnika korisnika odobrenja, pregled korištenog prostora i ako ustanovi da postoji kakvo oštećenje, pokrenut će postupak kod nadležnog komunalnog redara da se korišteni prostor dovede u prijašnje stanje odnosno ako to nije moguće, da se ukloni nastala šteta.

Članak 90.

Za istovar ogrjevnog materijala, te za piljenje i cijepanje drva treba prvenstveno koristiti vlastiti kućni prostor, odnosno vlastito zemljište.

U slučaju potrebe može se koristiti, javnoprometna površina, ali tako da se ta površina ne oštećuje i da se ne ometa promet.

Istovareni ogrjevni materijal mora se složiti na rub kolnika tako de se ne ruši i mora se ukloniti sa javnoprometne površine do noći, a upotrebljena površina mora se odmah očistiti od otpadaka i druge nečistoće.

Članak 91.

Utovar i istovar robe i materijala prvenstveno se obavlja u zgradama i površinama koje nisu javne.

U opravdanim slučajevima može se utovar i istovar privremeno izvršiti i na javnoprometnoj površini, pod uvjetom da se ona ne oštećuje i onečišćuje.

Ukoliko se, u izuzetnoj situaciji, roba mora istovariti na javnoprometnoj površini, tada se mora složiti tako da ne ometa promet i najkasnije do noći ukloniti.

Članak 92.

Fizičke i pravne osobe dužne su višak zemlje iz iskopa i otpadni građevinski materijal odlagati na za tu svrhu predviđena odlagališta – deponij.

Odlagalište odnosno deponij mogu biti trajni i privremeni.

Površinu za odlaganje – deponij određuje županijski ured nadležan za poslove urbanizma u dogovoru sa upravnim tijelom Općine nadležnim za komunalne poslove.

Do odlagališta – deponija mora se urediti i izgraditi prilaz na način da se onemogući iznošenje blata i zemlje na javnoprometne površine.

Prijevoznici su obavezni čistiti gume vozila kojima vrše prijevoz i ne smiju sa neočišćenim gumama izlaziti sa odlagališta – deponija na javnoprometnu površinu.

Članak 93.

Vozila koja sudjeluju u prometu ne smiju onečišćavati javnoprometnu površinu.

Vozila koja prevoze rasuti teret moraju se prekriti ceradom ili se na drugi način moraju osigurati da se materijal ne prosipa po javnoprometnim površinama.

Vozila koja prevoze tekući ili sipki materijal moraju imati sanduke ili karoserije iz kojih materijal ne može curiti ili prosipati se.

Vozila koja prevoze beton moraju biti tehnički adekvatna za tu vrstu prijevoza (cisterne), te ne smiju izazivati curenje materijala na javnu površinu te prouzročenje štete.

Vozila koja ometaju nesmetano prometovanje te se ponašaju suprotno pravilima iz stavaka 1., 2., 3. i 4. mogu se ukloniti iz prometa.

Poslove reguliranja i nadzora nad vozilima koja su nepropisno zaustavljena i parkirana te njihovo premještanje obavlja prometni redar Općine Blato.

Ukoliko vozilo  prouzroči bilo koji oblik štete  na javnoj površini, vlasnik vozila dužan je Općini Blato nadoknaditi štetu koju je vozilom prouzročio.

Članak 94.

Na području Općine Blato se javnoprometne površine koriste za zaustavljanje i parkiranje vozila u skladu s ovom Odlukom i drugim odlukama Općine Blato, kao i postavljenom prometnom signalizacijom.

Članak 95.

Na području Općine Blato zabranjeno je zaustavljanje i parkiranje vozila na nogostupu te općenito na mjestima koja nisu  označena prometnom signalizacijom kao javno parkiralište.

Članak 96.

Prometni redar naložit će uklanjanje vozila parkiranog na javnoj zelenoj površini preko fizičke ili pravne osobe kojoj je to Općina povjerila, a na trošak vlasnika vozila.

Prometni redar naložit će uklanjanje i premještanje vozila koje onemogućuje pristup vozila za otpad do mjesta na kojem se nalaze posude za otpad, preko fizičke ili pravne osobe kojoj je to Općina povjerila, a na trošak vlasnika vozila.

Prometni redar naložit će uklanjanje vozila parkiranog na javnoprometnoj površini, odnosno nogostupima i premještanje na za to određeno mjesto, preko fizičke ili pravne osobe kojoj je to Općina povjerila, a na trošak vlasnika vozila.

2) Javne zelene površine

Članak 97.

Radi očuvanja javnih zelenih površina zabranjeno je na tim površinama:
1. uništavanje i oštećivanje stabala (sječa, guljenje kore, zarezivanje, trganje, gaženje, penjanje po drveću i drugo slično oštećivanje) i samovoljno sađenje bilja;
2. kopanje, prekopavanje i odnošenje zemlje, humusa, pijeska iz pješčanika i bilja;
3. oštećivanje objekata, uređaja i opreme;
4. vožnja motornih i drugih vozila i bicikla;
5. zaustavljanje, parkiranje i pranje motornih i drugih vozila;
6. loženje vatre;
7. kampiranje;
8. odlaganje građevinskog materijala;
9. igranje lopte i balota (buće);
10. puštanje peradi i stoke ;
11. puštanje pasa i mačaka;
12. korištenje u bilo koje druge svrhe protivno njihovoj namjeni.

Zabrana vožnje i zaustavljanja motornih vozila iz točke 4. i 5. prethodnog stavka ne odnosi se na EKO d.o.o. Blato, kad obavlja radove održavanja.

Članak 98.

Izuzetno od odredbe članka 95. ove Odluke, na javnim zelenim površinama može se odobriti:
1. rezanje grana, sječa stabala i vađenje panjeva;
2. prekopavanje;
3. rekonstrukcija postojećih i izgradnja novih zelenih površina;
4. privremeno postavljanje objekata i uređaja;
5. privremeno odlaganje građevinskog materijala;
6. privremeno kampiranje.

Odobrenje za radove iz prethodnog stavka izdaje EKO d.o.o. Blato.

Članak 99.

Javne zelene površine čisti i održava EKO d.o.o. Blato.

Članak 100.

Pod uređenjem i održavanjem javnih zelenih površina smatra se naročito:
1. obnova biljnih nasada;
2. podrezivanje stabala, grmlja i živica;
3. okopavanje i pljevljenje grmlja i živica;
4. kosidba trave;
5. držanje posuda s ukrasnim biljem u urednom i ispravnom stanju;
6. održavanje pješačkih puteva i naprava na javnim zelenim površinama i dječjim igralištima u urednom stanju (ličenje i popravci klupa, posuda za otpatke, spremišta za alat, popločenja);
7. postavljanje zaštitnih ograda od prikladnog materijala odnosno živice na mjestima ugroženim od uništavanja;
8. uređenje pješačkih staza;
9. postavljanje ploča s upozorenjima za zaštitu javnih zelenih površina.

3) Dezinsekcija, deratizacija i dekontaminacija

Članak 101.

U cilju zaštite zdravlja građana i stvaranja uvjeta za svakodnevan normalan život, u toku godine vrši se obavezno sistematska dezinsekcija i sistematska deratizacija javnih površina.

Članak 102.

Pod pojmom sistematske dezinsekcije podrazumijeva se prskanje ili zamagljivanje odgovarajućim sredstvima, u cilju uništavanja muha, komaraca i drugih štetnih insekata.

Pod pojmom sistematske deratizacije podrazumijeva se postavljanje odgovarajućih mamaca za uništavanje štakora i drugih glodavaca te prikupljanje i odstranjivanje uginulih životinja.

Sistematska dezinsekcija i deratizacija javnih površina vrši se obavezno jednom godišnje.

Članak 103.

Opseg, način, vrijeme i ostali uvjeti vršenja obavezne sistematske dezinsekcije i deratizacije javnih površina, utvrđuje se planom i programom Općine.

Sistematsku dezinsekciju i deratizaciju najmanje jedan put godišnje dužni su izvršiti organizacije u svojim objektima turističko-ugostiteljske i trgovinske djelatnosti.

Dezinsekciju i deratizaciju iz prethodnog stavka dužni su izvršiti samostalni ugostitelji, slastičari i pekari u svojim poslovnim prostorijama.

Dezinsekcija i deratizacija vrši se na deponiju "Sitnica" najmanje dva puta godišnje.

Članak 104.

Organizacija kojoj su povjereni poslovi dezinsekcije i deratizacije, dužna je prije početka izvođenja tih radova izvijestiti građane o danu početka i završetka njihova izvođenja i poduzeti propisane higijensko-tehničke i zaštitne mjere, kao i mjere zaštite na radu pri obavljanju tih poslova.

Članak 105.

Kod eventualne pojave povećane radioaktivnosti u zraku, na zemljištu, u moru, u vodi, u živežnim namirnicama itd, nadležna sanitarna inspekcija dužna je uzeti uzorke i najhitnije ih uputiti nadležnoj instituciji radi analize, shodno uputama viših sanitarnih organa.

O pojavi iz prethodnog stava sanitarna inspekcija dužna je najhitnije izvijestiti nadležne organe i javnost.

Članak 106.

Ukoliko rezultati analize uzoraka iz članka 105. ove Odluke pokažu povećanu dozu radioaktivnosti iznad dozvoljenih granica, sanitarna inspekcija dužna je najhitnije i neodgodivo poduzeti sve potrebne i propisane mjere dekontaminacije, te zaštititi živote ljudi, stoke i poljoprivrednih dobara.

Sredstva za provođenje dekontaminacije iz stavka 1. ovog članka osiguravaju se iz županije kao posebna namjenska sredstva.

IV. SKUPLJANJE, ODVOZ I POSTUPANJE SA SKUPLJENIM KOMUNALNIM OTPADOM

1) Vrste otpada

Članak 107.

Otpadom se smatraju sve otpadne tvari koje nastaju kao posljedica života i rada u naseljima i radnim sredinama i to:

a) Smeće na javnim površinama – svi otpaci koji se zateknu odnosno nalaze na tim površinama.

b) Kućno smeće – svi kruti otpaci koji nastaju u stanovima, zajedničkim prostorijama stambenih zgrada, garažama, dvorištima, vrtovima, te u poslovnim prostorijama, koji se po svojoj veličine mogu odlagati u vreće ili posude za kućno smeće.

c) Glomazni otpad – kruti otpaci koji nastaju u stanovima, zajedničkim prostorijama stambenih zgrada i u poslovnim prostorijama, koji se po svojoj veličini, količini, sastavu ili postanku ne smatraju kućnim smećem u smislu gore navedenog, a naročito neupotrebljivi odnosno odbačeni kućanski aparati, pokućstvo, sanitarni uređaji, vozila i slično.

Glomaznim otpadom smatraju se i otpaci građevinskog materijala, te otpaci iz ugostiteljskih i drugih objekata.

d) Tehnološki otpad – otpad koji nastaje u procesu rada u industriji, poljoprivredi, šumarstvu i drugim privrednim  djelatnostima.

e) Korisni otpad – otpad čija se vrijedna svojstva mogu iskoristiti tj. ponovo upotrijebiti, a čine ga papir i karton, staklo, plastika, metal i ostali iskoristivi materijali.

2) Sakupljanje i odvoz smeća

Članak 108.

Poslove sakupljanja, odvoza i uništavanja otpada obavlja EKO d.o.o.Blato, ukoliko ovom Odlukom nije drukčije određeno.

EKO d.o.o. Blato dužno je osigurati trajno obavljanje poslova sakupljanja, odvoza i uništavanja otpada, na način propisan ovom Odlukom.

Otpad se odvozi na deponij ili do objekta za preradu ili uništavanje otpada svakoga dana.

Članak 109.

Na području naselja obavlja se organizirana služba odvoza kućnog smeća i glomaznog otpada, kojom su dužni koristiti se pravne osobe, fizičke osobe građani, fizičke osobe obrtnici i osobe koje obavljaju drugu samostalnu djelatnost pod slijedećim uvjetima:
 korisnik je dužan koristiti i plaćati uslugu ako je udaljenost do recipijenta (kontejner – kanta za smeće) manja od 500 m,
 korisnik u okviru od 0 do 500 m dužan je plaćati uslugu odvoza smeća bez obzira da li se istom koristi.

Područja na kojima se vrši obavezno prikupljanje i odvoz kućnog smeća i glomaznog otpada, utvrđuje nadležno upravno tijelo Općine.

Članak 110.

Odvoz glomaznog otpada vrši EKO d.o.o. Blato i to jedanput mjesečno 15.-og u mjesecu. Odlaganje glomaznog otpada vrši se uz kontejnere.

Članak 111.

Vreće za odlaganje kućnog smeća moraju biti izrađene od čvrstog i nepropusnog materijala.

Vreće u kojima se nalazi odloženo kućno smeće moraju biti čvrsto zavezane kako bi se onemogućilo ispadanje smeća i širenje neugodnih mirisa.

Zabranjeno je odlaganje žeravice i vrućeg pepela, tekućine i uginulih životinja u vreće za smeće.

Članak 112.

Posude za smeće nabavlja EKO d.o.o. Blato i daje na upotrebu korisnicima.

EKO d.o.o. Blato dužan je održavati posude za smeće u ispravnom stanju, prati ih, dezinficirati i dezinsektirati ih najmanje  dva puta godišnje, a prema potrebi i češće.

Članak 113.

Posude za smeće moraju biti zatvorene.

Zabranjeno je oštećivati posude za smeće, ulijevati u njih tekućinu, sipati žeravicu ili vrući pepeo te bacati uginule životinje.

Zabranjeno je onemogućiti pristup sabirnom vozilu do mjesta na kojem se posude za smeće nalaze.

Članak 114.

Zdravstvene radne organizacije dužne su, obzirom na infektivnost njihovih otpadaka, smeće i otpatke prije odlaganja u posude za smeće, pakirati u posebne plastične vrećice.

Posude za smeće kod organizacija iz prethodnog stavka moraju biti smještene u prostorije koje se zaključavaju i moraju biti posebno označene.

Članak 115.

EKO d.o.o. Blato dužno je, u pravilu, svaki dan odvoziti kućno smeće sabirnim vozilom, na način koji zadovoljava zdravstveno-higijenske propise.

Ako odvoz smeća, prema rasporedu padne u dane državnih blagdana, EKO d.o.o. Blato dužno je organizirati odvoz smeća da ne dođe do nagomilavanja smeća.

Iz dijelova naselja gdje pristup sabirnom vozilu nije moguć smeće se može odvoziti manjim vozilima, čiji prostori za prihvat smeća moraju s unutrašnje strane biti obloženi limom, dobro pokriveni i zatvoreni, tako da je isključena mogućnost ispadanja smeća. Ova vozila moraju se nakon upotrebe oprati i dezinficirati svakih 45 dana.

Članak 116.

Zabranjeno je svako prebiranje i prekopavanje smeća u vrećama i posudama za smeće i odnošenje smeća iz njih.

3) Sakupljanje i odvoz tehnološkog otpada

Članak 117.

Sve fizičke i pravne osobe dužne su sakupljati i odlagati tehnološki otpad na prikladnim mjestima na svom zemljištu ili u spremnicima.

Tehnološki otpad, u pravilu, odvozi EKO d.o.o. Blato, na temelju zaključenog ugovora s korisnikom usluge.

Tehnološki otpad s agresivnim svojstvima mora se prije odlaganja ili konačnog uništenja na odgovarajući način neutralizirati.

Tehnološki otpad  s toksičkim ili drugim štetnim svojstvima, mora se odlagati odnosno uništavati na za to određenom mjestu.

Lokaciju za mjesto iz prethodnog stavka određuje nadležno upravno tijelo Općine.

4) Uređenje i održavanje deponija smeća

Članak 118

Smeće je dozvoljeno odlagati na deponij smeća (u daljnjem tekstu: deponij) uz suglasnost EKO d.o.o. Blato.

Površine za javne deponije određuje županijski ured nadležan za poslove urbanizma na prijedlog EKO d.o.o Blato.

EKO d.o.o. Blato održava i uređuje deponije shodno posebnim propisima.

Dozvolu za upotrebu javnog deponija izdaje nadležni organ županijske uprave uz prethodno pribavljenu suglasnost sanitarne, komunalne i protupožarne inspekcije.

Članak 119.

Sanitarni inspektor određuje mjere i način dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije deponija i sredstava koja se koriste na deponiju.

Članak 120.

Odluku o stavljanju van upotrebe deponija iz zdravstvenih, komunalnih i drugih razloga donosi nadležno upravno tijelo Općine.

5) Čišćenje i održavanje kanalizacije i septičkih jama

Članak 121.

Fizičke i pravne osobe u slučaju prelijevanja sadržaja septičkih jama ili septičkih izljeva, dužne su odmah zatražiti čišćenje septičke jame ili popravak oštećenih dijelova.

Članak 122.

Čišćenje i održavanje septičkih jama vrši komunalno poduzeće kojem su povjereni ti poslovi uz ugovorenu naknadu ili druga pravna osoba registrirana za obavljanje te djelatnosti.

Sadržaj septičkih jama prolijeva se na deponij Sitnica.

Članak 123.

Zabranjeno je fekalije ili tekućinu iz kanalizacijske i septičkih jama upotrebljavati u poljoprivredne svrhe ili ove sadržaje prazniti na pomorsko dobro, u more i na svim drugim nedozvoljenim mjestima.

Čišćenje kanalizacije i septičkih jama prema članku 122. ove Odluke vrši se noću poslije 24.00 sata uz primjenu higijensko-tehničkih i sigurnosnih mjera i to samo putem usisno tlačnih auto cisterni.

V. UKLANJANJE SNIJEGA I LEDA

Članak 124.


Snijeg s javnoprometnih površina treba početi otklanjati kad napada 10 cm, a ako pada neprekidno mora se otklanjati više puta.

Led s javnih površina uklanja se čim nastupi.

O uklanjanju snijega ili leda s javnoprometnih površina brine se EKO d.o.o. Blato.

Komunalno redarstvo Općine Blato nadzire uklanjanje snijega i leda s javnoprometnih površina.

Članak 125.

O uklanjanju snijega i leda sa staza, stepenica i puteva na javnim zelenim površinama brine EKO d.o.o. Blato.

O uklanjanju snijega i leda s autobusnih postaja, autobusnih stajališta, parkirališta, površina koje su namijenjene za javne priredbe, tržnica i sličnih prostora brine se pravna ili fizička osoba kojoj je ta površina dana na korištenje.

Članak 126.

U slučaju snježnih oborina korisnici stambenih i poslovnih prostora dužni su očistiti snijeg ispred ulaza svojih zgrada.

O uklanjanju snijega i leda s prostora oko kioska i druge pokretne naprave brinu se vlasnici odnosno korisnici kioska i drugih pokretnih naprava.

Iznimno od stavka 1. ovog članka, o uklanjanju snijega i leda s pločnika ispred poslovnog prostora brinu se vlasnici, nosioci  prava korištenja odnosno zakupci ugostiteljskog objekta.

Članak 127.

O uklanjanju snijega i leda s krovova stambenih i poslovnih zgrada brinu se njihovi vlasnici odnosno korisnici.

VI. UKLANJANJE PROTUPRAVNO POSTAVLJENIH PREDMETA

Članak 128.

Uklanjanje protupravno postavljenih predmeta na javno-prometnim površinama vršit će pravna osoba koju ovlasti nadležno upravno tijelo Općine na trošak vlasnika odnosno nosioca prava upotrebe.

VII. MJERE ZA PROVOÐENJE KOMUNALNOG REDA

Članak 129.

Nadzor nad provođenjem komunalnog reda i ostalih odredaba ove Odluke obavlja komunalno redarstvo i ostale nadležne inspekcije.

Komunalni redar mora pri obavljanju posla imati posebnu iskaznicu.

Poslove nadzora i premještanja nepropisno zaustavljenih vozila i poslove upravljanja prometom na raskrižjima obavlja prometni redar.

Članak 130,

U obavljanju nadzora komunalni redar Općine ovlašten je:
1. vršiti kontrolu nad komunalnim objektima i uređajima iz ove Odluke;
2. odrediti izvršenje obaveza, ukoliko pregledom utvrdi da se one uopće ne izvršavaju ili da se ne izvršavaju potpuno ili pravilno;
3. odrediti zabranu radova koji se izvode bez odobrenja nadležnog upravnog tijela ili protivno odobrenju, odnosno suprotno odredbama ove Odluke;
4. zabraniti upotrebu neispravnog komunalnog objekta, uređaja, naprava i drugog dok se ne uklone nedostaci;
5. odrediti uklanjanje predmeta, objekata i uređaja koji su postavljeni bez odobrenja, protivno odobrenju, odnosno suprotno odredbama o komunalnom redu;
6. izreći novčanu kaznu na mjestu počinjenja prekršaja kada je na to ovlašteno odredbama ove Odluke;
7. naplaćivati paušalne naknade štete;
8. naplaćivati paušalne troškove premještanja, skladištenja (čuvanja) predmeta, objekata ili uređaja;
9. izdati obavezni prekršajni nalog;
10. poduzimati i druge mjere i radnje za koje je ovlašteno zakonom i odredbama ove Odluke.

Komunalni redar ovlašten je donositi pismene i usmene naloge u vidu rješenja za provedbu gore navedenih radnji.

Članak 131.

Komunalni redar u obavljanju poslova iz svoje nadležnosti dužan je pridržavati se zakona, odredaba ove Odluke i drugih propisa.

Komunalni redar obavlja poslove nadzora samostalno u ime Općine, postupa i donosi akte u okviru dužnosti i ovlaštenja određenih ovom Odlukom i drugim propisima.

Poduzimanje mjera za provođenje komunalnog reda smatra se hitnim i od javnog interesa za Općinu.

Članak 132.

Ako počinitelj ne postupi po rješenju komunalnog redara, istu činidbu (uklanjanje, čišćenje, popravljanje, zamjena i drugo), učiniti će komunalno redarstvo putem druge osobe, a o trošku počinitelja.

 

Članak 133.

Ako komunalni redar u svom radu naiđe na otpor može zatražiti pomoć od Policijske uprave Dubrovačko-neretvanske i drugih tijela uprave potrebnih za provođenje nadzora.

Članak 134.

Protiv rješenja komunalnog redara može se uložiti žalba u roku od 8 dana od dana primitka rješenja.

Žalba na rješenje uložena nadležnom tijelu ne odgađa izvršenje rješenja.

Članak 135.

Komunalni redar podnosi načelniku izvješće o svom radu najmanje tromjesečno, a Općinskom vijeću redovito jednom godišnje.

Članak 136.

Svu štetu učinjenu na javnoj površini, objektu i uređaju što su na njoj ili su njen sastavni dio počinitelj je dužan nadoknaditi.

Ukoliko počinitelj štete ne plati naknadu za učinjenu štetu, provest će se odgovarajući sudski postupak.

Članak 137.

Naknada štete može biti stvarna i paušalna.

Paušalna naknada naplaćuje se u slučaju neznatne ili manje štete ili ako postupak utvrđenja štete vremenski duže traje, a vrijednost štete ne premašuje 1.000,00 kuna, a prema posebnom cjeniku ovlaštene fizičke ili pravne osobe kojoj je povjereno obavljanje odgovarajuće komunalne djelatnosti.

Stvarna šteta naplaćuje se uvijek ako nastala šteta premašuje iznos od 1.000,00 kuna i ako je za to uklanjanje nastale štete bilo potrebno angažirati treću osobu.

Članak 138.

U postupku uklanjanja bespravno postavljenih predmeta na javnoj površini pored stvarnih troškova premještanja i čuvanja te sanacije javne površine može se naplatiti paušalni iznos troškova i to:

1) 500,00 kuna za premještanje,
2) 600,00 kuna po m2 zauzete površine,
3) 200,00 kuna za uskladištenje po predmetu dnevno.

Ukoliko vlasnik oduzetih predmeta ne preuzme predmete u roku od 30 dana od dana oduzimanja, te pri tome ne podmiri sve potrebne troškove i davanja Općini, isti će se smatrati otpadom i odnijeti na općinski deponij. Eventualno, ako im vrijednost to opravdava, organizirat će se javna dražba, te prodati.


Članak 139.

Sve fizičke i pravne osobe dužne su komunalnom redarstvu omogućiti nesmetano obavljanje dužnosti, a naročito im omogućiti pristup u prostorije, objekte, do naprava i uređaja koji su predmet nadzora te im davati sve potrebne informacije.

Članak 140.

Kad komunalni redar utvrdi da EKO d.o.o. Blato ne izvršava pravilno obveze iz svoje osnovne djelatnosti ili ne postupa prema postojećim propisima, poduzet će mjere shodno odredbama ove Odluke, a osim toga izvijestit će o tome nadležno upravno tijelo Općine.

VII. KAZNENE ODREDBE

Članak 141.

Novčanom kaznom do 500,00 kn kaznit će se za prekršaj fizička osoba, do 1.000,00 kn fizička osoba obrtnik ili osoba koja obavlja drugu samostalnu djelatnost, odnosno do 2.000,00 kn pravna osoba:
1. ako se ne pridržavaju odredaba o uređenju naselja (čl.9., 10., 11., 13., 14., 15., 16., 20., 21., 22., 23., 27., 30., 31., 32. i 35.);
2. ako na pokretnim napravama izlaže i prezentira odjeću, obuću, tekstil, namirnice i ostale predmete opće uporabe (članak 41.);
3. ako reklamiranje zvučnim signalima vrši bez rješenja ili protivno rješenju(članak 47.);
4. ako postavlja opremu za reklamiranje (osim parkovnog inventara – klupe, košarice za otpatke i sl.) bez rješenja odnosno protivno rješenju (članci 45. i 46.);
5. organizira terase ugostiteljskih objekata odnosno postavlja pokretne naprave i kioske bez rješenja, odnosno protivno rješenju (članci 40., 41. i 42.);
6. postavlja uređaje iz članka 48. bez ili suprotno rješenju ;
7. ako baca ili postavlja reklamne letke bez rješenja nadležnog tijela;
8. ako postupa protivno odredbama iz članaka  13., 17., 18., 19., 37., 38., 41., 43., 44., 95.  i 127. ;
9. ako izvršava prijevoz protivno odredbi članka 93.
10. ako se ne pridržava odredaba o držanju životinja iz članaka 61., 62., 63., 65., 66.,  67. i 68. ove Odluke;
11. ako oštećuje objekte ili uređaje koji se nalaze na javnoprometnim površinama ili izvode radove bez odobrenja nadležnog organa (čl. 71.);
12. ako ne postave odgovarajući broj posuda za otpatke ili te posude postave na mjestu gdje je to zabranjeno (čl. 74. i 75.);
13. ako na javnoprometnim površinama, privatnim površinama uz javne površine i pomorskom dobru postupaju suprotno zabranama iz članka 76., 77., 82. i 83. ove Odluke;
14. ako ne postupe sukladno članku 78. ove Odluke;
15. ako investitor u toku izgradnje ili rekonstrukcije ne postupi u skladu sa člankom 87. i 89. ove Odluke;
16. ako ne postupe u skladu sa člankom 92.
17. ako na javnim zelenim površinama postupaju suprotno zabranama iz članka 97. ove Odluke;
18. ako ne vrše dezinsekciju, deratizaciju i dekontaminaciju sukladno odredbama ove Odluke (čl. 101., 102., 103., 104., 105. i 106.);
19. ako se ne pridržavaju odredbi iz članaka 110., 113., 114., 115., 116., 117. i 122. ove Odluke;
20. ako neredovito održavaju ili čiste kanalizacijsku mrežu radi čega dolazi do plavljenja javnoprometne površine, ili ne izvrši popravak oštećenih uređaja odmah nakon oštećenja (čl.121.);
21. ako u slučaju snježnih oborina ne postupe u skladu sa člankom 126. ove Odluke.

X. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 142.

Dok nadležno upravno tijelo Općine ne odredi mjesta za odlaganje tehnoloških otpadaka s toksičnim djelovanjem ili štetnim svojstvima (čl.117.st.5.ove Odluke), osobe kod kojih nastaje taj otpad dužne su takav otpad držati na način kojim se ne nanosi šteta okolini.

Članak 143.

Općina je dužna u roku od 6 mjeseci od stupanja na snagu ove Odluke donijeti odluke za koje je  ovlaštena prema odredbama ove Odluke.

Članak 144.

Fizičke i pravne osobe koje imaju obveze iz članka 31. i 33. ove Odluke, dužne su uskladiti svoje poslovanje i izgraditi ili imati objekte i sanitarije u roku od godinu dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.

Članak 145.

Na dan stupanja na snagu ove Odluke prestaje važiti Odluka o komunalnom redu (SG ***).

Članak 146.

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana donošenja, a objavit će se u "Službenom glasniku Općine Blato".


Klasa:
Ur.broj:
Blato, 2009.godine


PREDLAGATELJ

Općinski načelnik

prof. Ivo Gavranić, v.r.

 

 

 


Ispis